Regler Gästlägenhet och Bastu

Regler vid hyra av gästlägenheten och bastun:

  • Användarnamn är lägenhetens objektnummer förutom inledande nollor. Exempelvis så har lägenheten med nummer 0007 användarnamn 7. I samband med utlämning av tagg får ni ett lösenord som ni bör byta när ni loggat in första gången.
    Om lösenordet inte kan återställas (=det finns inget registrerad mejladress på användaren), skicka ett mejl till sangfageln1@gmail.com
  • Tänk på att om ni inte behöver lägenheten förrän efter kl 22 på kvällen så räcker det med att boka tiden 22.00 – 15.00, då kan någon annan använda lägenheten/bastun under eftermiddag/kväll. Vill ni ha lägenheten tidigare så måste ni boka båda tiderna (200 kr/dygn). Notera att er tagg bara fungerar i dörren under de tider ni bokat lägenheten.
  • Lägenheten som i första hand är en övernattningslägenhet kan bokas under maximalt en vecka vid varje tillfälle, bokning kan göras som längst tre månader i förväg.
  • Hyresgäst medtar egna sängkläder och eget sänglinne.
  • Bastun bokas från gång till gång.
  • Hyresgäst ska vara myndig och ska kunna legitimera sig.
  • Den som bokar gästlägenheten ansvarar för städning samt för eventuell skadegörelse i lägenheten/bastun. Dåligt städad gästlägenhet/bastu debiteras med 1000 kr.
  • Vid avbokning av bokad tid mindre än två dagar före tillträde debiteras normalt en avgift för ett (1) dygn, dvs. 200 kronor.
  • Skadade inventarier samt annan skadegörelse ersätts av hyresgäst till sitt fulla värde.
  • Lägenheten/bastun ska vara städad vid hyrestidens slut.
  • Städning sker efter uppsatta anvisningar i köket och i bastun.
  • Rökning i lägenheten/bastun är förbjuden. Sällskapsdjur får inte medföras.
  • Kommersiell verksamhet är inte tillåten.
  • Det är inte tillåtet att sätta upp något på dörrar, väggar eller rör.
  • Borden ska skyddas för fläckar från t.ex. mat, vätskor och varma kärl.
  • Borttappad tagg ersätts av hyresgäst med 500 kronor.