Regler Gästlägenhet och Bastu
Regler vid hyra av gästlägenheten och bastun:
- Användarnamn är lägenhetens objektnummer förutom inledande nollor. Exempelvis så har lägenheten med nummer 0007 användarnamn 7. I samband med utlämning av tagg får ni ett lösenord som ni bör byta när ni loggat in första gången.
Om lösenordet inte kan återställas (=det finns inget registrerad mejladress på användaren), skicka ett mejl till sangfageln1@gmail.com - Tänk på att om ni inte behöver lägenheten förrän efter kl 22 på kvällen så räcker det med att boka tiden 22.00 – 15.00, då kan någon annan använda lägenheten/bastun under eftermiddag/kväll. Vill ni ha lägenheten tidigare så måste ni boka båda tiderna (200 kr/dygn). Notera att er tagg bara fungerar i dörren under de tider ni bokat lägenheten.
- Lägenheten som i första hand är en övernattningslägenhet kan bokas under maximalt en vecka vid varje tillfälle, bokning kan göras som längst tre månader i förväg.
- Hyresgäst medtar egna sängkläder och eget sänglinne.
- Bastun bokas från gång till gång.
- Hyresgäst ska vara myndig och ska kunna legitimera sig.
- Den som bokar gästlägenheten ansvarar för städning samt för eventuell skadegörelse i lägenheten/bastun. Dåligt städad gästlägenhet/bastu debiteras med 1000 kr.
- Vid avbokning av bokad tid mindre än två dagar före tillträde debiteras normalt en avgift för ett (1) dygn, dvs. 200 kronor.
- Skadade inventarier samt annan skadegörelse ersätts av hyresgäst till sitt fulla värde.
- Lägenheten/bastun ska vara städad vid hyrestidens slut.
- Städning sker efter uppsatta anvisningar i köket och i bastun.
- Rökning i lägenheten/bastun är förbjuden. Sällskapsdjur får inte medföras.
- Kommersiell verksamhet är inte tillåten.
- Det är inte tillåtet att sätta upp något på dörrar, väggar eller rör.
- Borden ska skyddas för fläckar från t.ex. mat, vätskor och varma kärl.
- Borttappad tagg ersätts av hyresgäst med 500 kronor.